1403/7/18   شعرنو   کدخبر: 13004   نظر: 0   بازدید: 1068   خبرنگار: زهره رضوانی چاپ

مجموعه شعر "نفس زدن‌های باد" رونمایی شد

مجموعه شعر "نفس زدن‌های باد" رونمایی شد
مجموعه شعر "نفس زدن‌های باد" رونمایی شد

مجموعه شعر "نفس زدن‌های باد" اثر جدید مرتضی اسفنانی در نخستین جلسه از سلسله نشست‌های "قرار کتاب" با حضور شاعران و منتقدان برجسته رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شعر ایران-تارنا:  روز دوشنبه نخستین جلسه از سلسله‌ نشست‌های "قرار کتاب" به مدیریت سمانه نایینی برگزار شد. در این نشست، کتاب "نفس زدن‌های باد" اثر جدید مرتضی اسفنانی، شاعر و ادیب، رونمایی و معرفی شد. حمیدرضا شکارسری، منتقد ادبی، با تحلیل جنبه‌های مختلف اشعار این مجموعه، به توصیف شرایط اجتماعی و ادبی شکل‌گیری این اثر پرداخت و به برجسته‌سازی پیام‌ها و سبک‌های نهفته در اشعار پرداخت.


اصغر علی کرمی، شاعر و مترجم، نیز در این جلسه با تأکید بر سابقه دوستی خود با شاعر، به نقش شناخت اسفنانی از موسیقی سنتی و تأثیر آن بر نگاه ادبی او اشاره کرد. او گفت: «درس خوانده بودن اسفنانی در حوزه ادبیات و تسلط او بر ردیف‌های آواز ایرانی، تأثیر شگرفی بر شعرهایش گذاشته است.»


رضا شالبافان، مدیر انتشارات ناهونته، در بخشی از این جلسه با اشاره به مسائل مربوط به چاپ و انتشار این کتاب، دیدگاه خود را درباره اشعار و سبک نوشتاری اسفنانی مطرح کرد و از استقبال خوب جامعه ادبی از این اثر سخن گفت.





در ادامه، شاعران و ادیبان دیگری همچون عمران میری، پیمان الوند، زهرا سلیم، الهام سیفی‌نیا و علیرضا پورحسین به قطعه‌خوانی از این مجموعه پرداختند و به شاعر تبریک گفتند.


این نشست، که نخستین جلسه از سلسله جلسات "قرار کتاب" بود، به طور ویژه برای رونمایی و معرفی تازه‌ترین آثار منتشر شده برگزار می‌شود. از جمله مهمانان این برنامه می‌توان به رضا پناهیان الوارس، مریم عباسی، حمیدرضا ایلانلو، حسین داوری و دکتر پوریا گل‌محمدی اشاره کرد. همچنین پژوهشگران و اساتید برجسته‌ای مانند دکتر امیر امامی، اردوان امیری‌نژاد، سحر قشمی، آرش سراج و نرگس فراهانی در این برنامه حضور داشتند.


اتمام خبر/

اخبار پیشنهادی

برچسب ها: تارنا اصغرعلی کرمی نفس زدن‌های باد مرتضی اسفنانی قرار کتاب انتشارات ناهونته

اشتراک گذاری :

مطالب مرتبط

    نظرات


    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی بنویسید و از نوشتن آن با الفبای لاتین خودداری کنید.